MIHIN USKOMME

MIHIN ME USKOMME?

Oppimme perustuu Raamattuun. Yhdyskuntajärjestyksessämme sanotaan Suomen Vapaakirkon tunnustus ja julkisen uskonnonharjoittamisen muoto ja siinä on neljä kohtaa:

1 ) Me olemme kristittyjä, jotka Raamatun perustuksella yhtäpitävästi apostolisen uskontunnustuksen kanssa tahdomme elää ja toimia kristillisen uskonelämän herättämiseksi ja säilyttämiseksi.
2) Raamattu, se on Vanhan ja Uuden Testamentin pyhät kirjat, jotka me uskomme olevan Pyhän Hengen johtamien ihmisten kirjoittamat, määrää yksin meidän uskomme ohjeen, jonka mukaan kaikki oppi ja elämä seurakunnassa on hyväksyttävä tai hylättävä.
3) Toteuttaaksemme sitä kristillistä yhteyden aatetta, jota Uusi Testamentti esittää, emme seurakuntayhteyden määrääjäksi pane muuta, kuin sydämen uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan ja tämän uskon tunnustamista ihmisten edessä.
4) Tähän yhtyen olemme liittyneet seurakunniksi toteuttaaksemme raamatullista seurakuntaelämää ja toimiaksemme kristillisen vakaumuksen mukaisesti ja sen puolesta.

Ehtoollisyhteys on avoin kaikille uskonsa tunnustaville uudestisyntyneille kristityille. Olet tervetullut vierailemaan seurakunnassamme!

Tässä myös linkki Suomen Vapaakirkon opista: https://www.svk.fi/?sid=231